General information & Covid

Cancellation conditions

If we are not allowed to open due to Corona or you cannot arrive (borders closed, travel warning), cancellation is generally free of charge and you will receive the deposit back or you can have it credited to us for a later vacation (unlimited in time).

Our tip: In order to minimize your costs in the event of a cancellation, we work closely with European travel cancellation insurance as a partner and advise you to take out insurance. European travel cancellation insurance as a partner and advise you to take out insurance.


Cancellation conditions for stay in May till 10th July 2021

• The reservation can be canceled free of charge up to 5 days before departure.

• 4 to 3 days before departure, 50% of the package price is charged as a cancellation fee.

• From 2 days before the agreed arrival date, in the event of no-show or early departure, 90% of the arrangement price will be charged as cancellation fees.

• If the apartment / room can be rented out again, these days are not counted. The cancellation fee is calculated exclusively from the accommodation price, i.e. without local tax, breakfast and ancillary services.

 

Cancellation conditions for reservation from 10th July till November 2021

  • up to 14 days before the arrival day, one can cancel the holiday without a cancellation fee being charged
  • should one cancel at a later stage then a cancellation fee will be charged:
    - up to 13 - 7 days before the arrival day 50% of the entire accommodation price
    - up to 6 - 3 days before the arrival day 70% of the entire accommodation price
    - 2 days before the arrival day or now show 90% of the entire accommodation price

 

If the deposit is refunded, we charge a processing fee of EUR 25.00 (no fee will be charged in the event of a travel warning).

The Austrian Hotel Contract Regulations are binding.

Cancellation conditions for holiday from december 2021

  • up to 3 months before the arrival day, one can cancel the holiday without a cancellation fee being charged
  • should one cancel at a later stage then a cancellation fee will be charged:
    - up to 3 - 1 month before the arrival day 40% of the entire accommodation price
    - up to 1 month - 1 week before the arrival day 70% of the entire accommodation price
    - in the last week before the arrival day 90% of the entire accommodation price

 

 


Sicher Wohlfühlen & Genießen

Mit Eigenverantwortung gemeinsam gegen Corona

Damit Sie den Urlaub bei uns so sorgenfrei wie möglich verbringen können, haben wir umfangreiche Maßnahmen
ausgearbeitet. Wir halten uns an die Empfehlung und Leitlinien der österreichischen Bundesregierung.

Im Haus stehen unseren Gästen Geräte zur Handdesinfektion zur Verfügung, allgemeine Bereiche werden täglich gereinigt. Gründlichste Reinigung und Desinfektion der Zimmer und Apartments bei Abreise. Beim Frühstück werden alle Abstände und Hygienemaßnahmen eingehalten. 

Stand 21. Mai 2021

Verhalten für Gäste in Beherbergungsbetrieben 
Leitlinien für Beherbergungsbetriebe

1.    Mindestens 2 Meter Abstand zu anderen Personen außer gegenüber Personen, aus dem gemeinsamen Haushalt oder Mitreisenden aus der gemeinsamen Wohneinheit, halten.

2.    FFP2-Maske in allgemein zugänglichen Indoor-Bereichen. Kinder zwischen 6 Jahren und dem vollendenden 14. Lebensjahr benötigen nur einen enganliegenden MNS. Ausgenommen sind Kinder bis zum vollendeten 6. Lebensjahr oder Personen, denen es aus gesundheitlichen Gründen nicht zugemutet werden kann.

3.    Bei erstmaligem Betreten gültigen Nachweis einer geringen epidemiologischen Gefahr (Test, Impfung, Genesung) vorweisen. Des Weiteren ist für das Betreten von gastronomischen Einrichtungen, von Sportstätten sowie von Freizeiteinrichtungen in Beherbergungsbetrieben jederzeit ein gültiger Nachweis über eine geringe epidemiologische Gefahr (Test, Impfung, Genesung) erforderlich. Nachweise sind für die Dauer des Aufenthaltes bereitzuhalten.

4.    Im Vorfeld nach Möglichkeit reservieren. Stausituationen in allgemein zugänglichen Bereichen, wie Rezeption, Restaurant und Wellnessbereich reduzieren.

5.    An Anweisungen der Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter halten.

6.    Auf Händeschütteln und Umarmungen verzichten.

7.    Hände mehrmals täglich mit Wasser und Seife mind. 30 Sekunden waschen.

8.    Berührung im Gesicht mit ungereinigten Händen vermeiden.

9.    Niesen oder husten in die Armbeuge oder in ein Taschentuch.

10.  Bei Anzeichen von Krankheit nicht verreisen. Bei Anzeichen während des Aufenthaltes Kontakt mit Gastgeber aufnehmen und bis weitere Anweisungen kommen in der Wohneinheit bleiben.


Mit Ihrer Umsicht schützen Sie sich selbst sowie auch die anderen Gäste und Ihre Gastgeberinnen und Gastgeber!

 

Unter diesen Links finden Sie alle aktuellen Infos zur Coronasituation in Österreich: